Ex-H5p2-ianS

Camera..ACTION!!!

Wednesday, August 24, 2005

Penzinaan dalam Kitab Injil...

a) "Dia memegang dan menciumnya.."Marilah kita memuaskan berahi hingga pagi hari dan bersama- sama menikmati asmara. Kerana suamiku tidak di rumah..."(Injil Amsal 7:7 - 22)

b)Berkata wanita tersebut "Rajaku sedang berbaring di dipannya..". Kekasihku mempunyai ciuman dari Myrrh sewaktu dia berbaring pada buah dadaku "(Injil Kidung Agung 1:12-13)

c)Di atas ranjangku pada malam hari, ku cari jantung hatiku. "..ketika saya menemuinya..ku pegang dan tak ku lepaskan dia, sampai ku bawa dia di rumah ibuku, ke kamar dimana aku lahir" (Injil Kidung Agung 3:1 -4)

d) "Lihatlah, cantik engkau. manisku bibirmu bagaikan seutas pita kirmizi..buah dadamu seperti anak rusa..Lengkar pehamu seperti permata..saya nerkata 'saya akan memanjat pohon pelam..oh, buah dadamu seperti sekelompok anggur" (Injil -Kidung Agung 4: 1 -7)

Apakah moral yang kita dapat dari ayat - ayat tersebut. Para misionaris (mubaligh) sering mempertahankan kitab mereka ini dan menggunakan ayat - ayat yang baik dalam kitab Injil untuk mengaburkan mata orang akan keburukan yang tersirat di dalam kitab itu. Mereka menipu umat mereka sendiri..dan sekarang mereka cuba menipu orang lain.Banyak lagi keburukan dan kemustahilan di dalm kitab Injil. Ditambah - tambah dengan cerita seperti di atas. Memang ada firman Tuhan di dalamnya, sebab Kitab Injil memang datang dari Allah, tapi ayat - ayat di atas dan banyak lagi ayat - ayat lain telah menunjukkan kitab itu telah dicampuri dengan tangan manusia. Benarlah Firman Allah:

"Maka kecelakaan besarlah bagi orang - orang yang menulis al - Kitab (Injil), dengan tangan mereka sendiri lalu dikatakannya ' Ini dari Allah' (dengan maksud) untuk memperoleh keuntungan yang sedikit dengan perbuatan itu. Maka kecelakaan besarlah bagi mereka, akibat dari apa yang ditulis oleh tangan mereka sendiri dan kecelakaan besarlah bagi mereka akibat dari apa yang mereka kerjakan" (Surah Al - Baqarah ayat 79)

Berkenaan ayat ...untuk memperoleh keuntungan yang sedikit dengan perbuatan itu.Orang Kristian telah menerbitkan Injil Revised Standard Version dan merupakan Injil yang laku sekali kerana dikatakan Injil ini merupakan Injil yang paling hampir sekali dengan zaman Jesus. Dan mereka memperoleh keuntungan sebanyak 50juta dollar dengan penjualan kitab itu. Bagi ALLAH, keuntungan itu adalah sedikit sahaja.

1 comment:

Anonymous said...

Weblogs Inc., to launch money blog
Jason Calacanis' Weblogs Inc., is gearing up to launch a as yet unnamed personal finance blog, according to an anonymous email received by the Blog Herald.
Thanks for the great blog! If you're interested in Rosacea Skincare, please visit my Rosacea Skincare related site.